BORNFASHION_340X214

”SMS-utskick ger ökad kundlojalitet och försäljning.”

Born Fashion ville premiera sina trogna kunder, ge dem förhandsinformation om erbjudanden och kampanjer – före annonsering – och stärka relationen. Därför startade de sin kundklubb för tre år sedan.

Med SMS-utskick två gånger i månaden har de fått en direktkanal till sina kundklubbsmedlemmar som är snabb och personlig.
– Kunderna reagerar positivt på informationen och meddelandena i mobilen, kommer hit och handlar och är med på våra aktiviteter. Men man får inte skicka SMS för ofta. Två gånger i månaden är lagom, sa de flesta när vi frågade – så det håller vi oss till,berättar butikschef Henrik Anderberg.

Konkurrens

Born Fashion är väl känt i Ängelholm. Men konkurrenssituationen och läget är speciellt. Vägg i vägg med ICA Maxi i utkanten av centrala Ängelholm och bara 2,5 mil från gigantiska Väla Centrum utanför Helsingborg med 180 butiker.
– Många tillfälliga kunder tittar in när de ändå är och handlar på ICA Maxi och det är positivt. Men vi vill vara en personlig modebutik som står för kvalitet och en nära kontakt med vår kundkrets. Det bidrar kundklubben och SMS-meddelandena till,säger Henrik Anderberg

Dam & Herr

Born Fashion säljer klassiska och moderna plagg i hög kvalitet till både män och kvinnor. Personligt utvalda varumärken som Lyle & Scott, Tommy Hilfiger, Alberto, Dahlin och State of Art för honom – och t.ex. Culture, Brax, Ester Eleonora, Pulz, Fransa och Copenhagen Luxe för henne.
– I början fick man anteckna sig i en bok i butiken för att bli medlem i kundklubben men nu kan man anmäla sig på hemsidan också. Vi har 850 medlemmar och klubben växer stadigt, berättar Henrik Anderberg.

Enkelt

Born Fashion annonserar även i tidningen. Men SMS-utskicken är ett smidigt och självständigt sätt att snabbt nå ut till de trogna kunderna. Oftast före annonseringen så att det blir en förmån att få informationen.
– Vi hanterar utskicken själva i ett enkelt webbgränssnitt och har aldrig behövt någon support.

Kostnadseffektivt

För en tid sedan ändrades prissättningen för Generics SMS Webb-kunder som inte skickar så stora mängder SMS. Istället för en låg fast avgift och en kostnad för varje SMS betalar de nu en högre fast avgift där en viss mängd SMS ingår. Skickar man fler än så betalar man överskjutande per SMS.
– Det gav oss faktiskt en lägre månadskostnad, berättar Henrik Anderberg, som är mycket nöjd med Generics tjänst och vad den åstadkommer.
– Vi har fått en snabb, personlig direktkontakt med kunderna, rakt in i deras mobiler. De läser meddelandena och reagerar positivt – så länge vi inte skickar för ofta. Det är en väldigt kostnadseffektiv marknadsföring.

DELA MED DIG AV OSS!