”Trafikinformation via SMS hjälper resenärer och sparar pengar.”
− Vårt samarbete med Generic har pågått länge. Vi känner oss väldigt trygga med deras kompetens när det gäller att se till att meddelanden alltid når fram.
Det säger Jonas Nygård, säljchef på IT-företaget Icecon AB, som hjälper företag och organisationer med utveckling, IT-infrastruktur, drift/hosting och affärssystem.
Generics tjänst SMS Gateway är integrerad i Icecons lösningar, som bland annat hjälper företag att distribuera reseinformation.
− Vi levererar kommunikationssystem till bl.a. företag inom persontransport, i många fall handlar det om att informera resenärer på t.ex. tåg och buss om sena ankomster, inställda turer etc. Som resenär kan man anmäla sitt telefonnummer på respektive företags hemsida och få aktuell information i mobilen om linjer eller turer man är särskilt intresserad av. Det är särskilt relevant för regelbundna resenärer, berättar Jonas Nygård.
− SMS-meddelanden direkt i mobilen gör kunden uppdaterad och mera trygg och nöjd. Resenärerna behöver inte aktivt söka aktuell information om sin resa, utan kan förhoppningsvis i god tid planera om. Men det innebär också betydligt färre samtal in till kundcenter med frågor eller klagomål. Våra kunder kan i olika situationer bli ersättningsskyldiga om t.ex. ett tåg ställs in. Om man har informerat om detta i god tid så kan man undvika det.
– Många av våra kunder har kunnat spara väldigt mycket pengar och resurser på att distribuera trafikinformation via SMS, säger Jonas Nygård.
Vad är den främsta fördelen med Generic Mobile som samarbetspartner?
– Det är tryggt att samarbeta med Generic. Förutom att de är experter på kommunikation så är de är alltid lätta att nå och hjälper gärna till. De har flexibla tjänster som passar våra behov, säger Jonas Nygård.
Jonas Nygård
Säljchef, Icecon AB
jonas.nygard@icecon.se