Dialog

Snacka med kunderna via meddelanden

För dialoger som ökar försäljningen och förbättrar kundupplevelsen. Kom snabbt igång med vårt webbverktyg eller integrera lösningen i ert CRM.

GENERIC-Losningar-Dialog-Olika-kanaler-1146x752

Helt eller delvis automatiserat i alla kanaler

Med lösningar för Dialog är det möjligt att starta och föra dialoger med mottagaren på ett automatiserat sätt som upplevs personligt. Tjänsterna kan styras helt eller delvis med AI, artificiell intelligens – du avgör när du själv vill ta över.

Att ta emot meddelanden till Kundtjänst i flera olika kanaler är god service eftersom kunderna har olika kommunikationsvanor. Med lösningen Dialog får kunden alltid svar i den kanal den föredrar utan att kundtjänstmedarbetaren behöver hålla reda på vilken. Han eller hon kan fokusera på att ge god och snabb service.

Merförsäljning och smarta flöden

För exempelvis e-handel finns möjligheter att öka försäljningen via meddelanden i stil med: “Hej, vi packar snart dina varor. Idag har vi fina jordgubbar, skulle du vilja lägga till det i din beställning?” Kunden kan då välja att lägga till varan eller avböja erbjudandet.

Vinnare inom logistik har hög leveransprecision och leveransfönster på 15-45 minuter. Det kräver ett smart system där dialog kan föras med såväl kunder som bud och dem emellan. Med en hög grad av automatiserade dialoger kan kunden påverka tid och plats för leveransen vilket leder till bättre upplevelser.

GENERIC-XXX-Start-plusfunction-konversationer-000x00
GENERIC-Losningar-dialog-2048x1367

Påminn och nå dem som kan vara svåra att nå

Många människor föredrar att kommunicera via textmeddelanden. Exempelvis kan uppföljningssamtal inom vården skickas ut som automatiska textmeddelanden som du sedan kan besvara personligen när mottagaren hör av sig.

Ett annat vanligt dilemma är att kunder glömmer bort sina bokade tider. Genom automatiska påminnelser är det enkelt att starta en dialog om kunden till exempel vill boka om tiden eller om du vill erbjuda fler tjänster.

 

PRICKSÄKRA MEDDELANDEN

Mångsidiga tjänster för dina behov

GENERIC-Kontakt-Round-smarta-meddelanden-296x296
VÄRDEFULLA DIALOGER

Vi hjälper dig designa och optimera dina flöden för konversationer i absolut framkant med SMS och i andra kanaler.

GENERIC-Kontakt-Round-smartameddelanden-296x296
GLOBALA API:ER

Med våra API:er kan du skicka och ta emot meddelanden till och från hela världen, dessutom till fastnätsnummer och Minicall.

GENERIC-Kontakt-Round-smartmessaging-296x296 2
PIMPA DINA SMS

Med filmer, bilder, call to actions och mycket mer kan du med Rich SMS ta dina pricksäkra meddelanden till en ny nivå.

VILL DU TESTA?

Kontakta oss om du vill få tillgång till ett testkonto.

”

Generic är experter på kommunikation, alltid lätta att nå och hjälper gärna till. De flexibla tjänsterna passar våra behov.

Jonas Nygård, säljchef Icecon AB
”

Vi har en snabb och personlig kontakt med kunderna. Det är en väldigt kostnadseffektiv marknadsföring.

Henrik Anderberg, Butikschef, Born Fashion
”

Vi behöver inte lägga ner arbete på att vidareutveckla SMS-delen. Vi kan rida på Generics kompetens.

Kristofer Browall, Key Account Manager, Cub Business Systems AB